Labubu lutka podelila stručnjake: Jedni misle da je super marketing, a drugi su je ovako ocrnili!
Planetarno popularna lutka labubu zaludela je i Srbe! Kupuju je mahnito deca, tinejdžeri, odrasle žene, ali i muškarci. Najopčinjeniji toliko daleko idu da kod nas plaćaju posebne kolekcionarske primerke i po 300 evra, dok se u svet takve kreću oko 800 evra, a u junu je na aukciji u Kini prodata jedna od 131 cm za čak 130.000 evra!
Oprečna su mišljenja o ovoj vrsti lutaka, koje su postale hit nakon što su ih na luksuzne torbe okačile Rijana, Dua Lipa, Lisa iz grupe Blekpink, Dejvid Bekam i mnogi drugi. Za neke su prelepe, za druge ružne i nikad ih ne bi kupili. Kreirao ih je umetnik iz Hongkonga Kasing Lung, a zamišljene su, kako navode mediji, kao neobično, pomalo strašno, ali simpatično čudovište s velikim očima, oštrim zubima, razbarušenom kosom i izraženim ušima.
U Srbiji koštaju od 2.500 do 8.500 dinara. Nakon što je jedan strani influenser apelovao na roditelje da deci ne kupuju ovu lutku jer je "demonskog porekla", oglasio se i sveštenik Predrag Popović.
- Treba svakako voditi računa šta kupujemo i unosimo u svoju kuću. Bez obzira na to da li je nešto popularno ili ne, treba prosuditi o tome da li je to blagosloveno ili ne. Da li su to ove lutke ili nešto drugo, svakako ne možemo bezazleno kupovati samo na nivou estetike šta nam se svidi - naveo je i dodao:
- Iz jedne devojke sam isterivao đavola jer je tetovirala satanistički simbol na sebe a da nije znala, prosto jer joj se svidelo. Trebalo joj je dosta laserskih tretmana da to ukloni. Nije nikad bilo sve u izgledu, izgled je samo prvi pogled. Onaj drugi i treći su mnogo važniji. Što bi Gospod rekao: "Budite mudri kao zmije i bezazleni kao golubovi." Malo mudrosti ne može da škodi.
Podsetimo, ovo nije prvi put da neka igračka postane planetarni trend, ne tako davno bile su to lol lutkice, čupavi trolovi...
- Odrađen je sjajan marketing od strane proizvođača, koji je napravio bilionsko carstvo. Labubu su počeli da nose influenseri, ali i poznate ličnosti, i to u kombinaciji s vrlo popularnim komadima odeće, te je taj kontrast privukao pažnju - istakla je za Kurir Jelena Radović, sociolog i stručnjak za marketing.
Sociolog Bojan Panaotović naveo je za Kurir da se za koju godinu niko neće sećati ove lutke:
- Još je Žil Lipovecki pravilno detektovao da je moda carstvo prolaznog. Neko je smislio neku lutku koja ne znači ništa, ne nosi nikakvu suštinsku simboliku, i zarađuje na tome milijarde. Ali kako kaže stara mudrost - dok je ovaca, biće i šišanja.